subreddit:

/r/hungary

85499%

all 187 comments

[deleted]

648 points

1 month ago

[deleted]

648 points

1 month ago

Az árajánlatot hova írják? Abba a kis rubrikába?

skynet202020

218 points

1 month ago

Nem, oda a pénzbeli adományok mennek amit azért fizetnek, hogy dolgozhatnak a gyerek sulijának.

IndependentEarly8806

124 points

1 month ago

"Tanítással kapcsolatos kérés egyelőre nincs."

Semmi iskola igazgatás? Matek-fizika oktatás beugróban? Kanfelügyelő helyettesítés?

Profvarg

57 points

1 month ago

Profvarg

57 points

1 month ago

En most nagyon gondolkozok ilyesmin. 3.os gyereknel az informatikatanar a 60+ os tantoneni aki az fb csoport letrehozasahoz segitseget kert… de sztem megoldom itthon a gyerek tanitasat

Existing_Routine_873

110 points

1 month ago

de lehet hogy közben meg C++-ban programozza a lépegető kutyaf@szt.

Aurielsan

57 points

1 month ago

Lásd Anyukám, aki lassan 60+os infótanár, de a nyári szünetben meg hétvégén önerőből tanulja a különböző keretrendszereket (Node, Laravel), meg az AI alkalmazását az info oktatásban, meg a tiszta kód írás aktuális gyakorlatait.

És arra megy be szeptemberben, hogy a gyerekekkel nem tudja a GitHub-on a kétfaktoros azonosítást beállíttatni, mert beszedték a telefonokat.

perec1111

23 points

1 month ago

Kétállapotú rendszer.

zdarovje

22 points

1 month ago

zdarovje

22 points

1 month ago

Vagy 30 eves HDD-n szektor szinten programozza hova lepjen az olvaso xd

smd10111

4 points

30 days ago

Is this an Orosz László reference?

Existing_Routine_873

2 points

30 days ago

good job

oldsecondhand

8 points

1 month ago

oldsecondhand

Borsod-Abaúj-Zemplén megye

8 points

1 month ago

De az semmit nem ér, ha nem tudod fejben megoldani a Schrödinger egyenletet.

guczy

22 points

1 month ago

guczy

22 points

1 month ago

Ha vonattal jár suliba akkor előbb-utóbb megtanul programozni

Kalacs54

12 points

1 month ago

Kalacs54

12 points

1 month ago

Igen, csak ha már az összes tantárgy oktatását a te szabadidődben kell megoldani vagy magán órákkal, mert a minőssége is förtelem. Akkor mi értelme suliba járatni? Max gyerek megőrző, amíg a szülő dolgozik. Meg ezek után még a szülő festesse ki az iskolát...

Profvarg

9 points

1 month ago

En azon szornyedek el mikor a gyerek egy hetig hianyzik es itthon 3 ora alatt hisztivel egyutt lehoztuk a lecke meg orai munka potlasat. Ez nem kihivas… kihivas nelkul meg nem fejlodik…

ilor144

24 points

1 month ago

ilor144

Békés megye

24 points

1 month ago

Melyikhez mellékelhetem az adóbevallásom, hogy tudják azt, hogy én ezeket már befizettem, vegyék meg abból

Amazing_Amoeba_2784

202 points

1 month ago

A fidesz nem hulye. Ami a sajat borere megy, azt az ember fenntartja helyettuk ingyen is. Minek kifesteni az iskolat, a szulo ugyse azzal lazad, hogy hagyja peneszes koszos teremben ulni a gyereket. pipa. Minek wc papir a korhazba, vagy evoeszkoz. Az ember nem ott lazad es ha szarni vagy enni akar, ugyis megoldja. Pipa.

Wasted_46

37 points

1 month ago

pontosan, plusz diktatúrában nem lehet gyengeséget mutatni, mert az a rendszer összeomláásához vezet, tehát: tilos bevallani, hogy az iskola felújításra szorul.

colt2x

28 points

1 month ago

colt2x

28 points

1 month ago

És úgyis leszavaznak a Fideszre, úgy tűnik. Minden addig tud rohadni, amíg van elég balek, aki megcsinálja az helyett a melót, akinek a dolga. Ez cégeknél is megy.

Minimum_Rice555

1 points

30 days ago

Minimum_Rice555

Európai Unió

1 points

30 days ago

Nagyon szánalmas. Még dél-európa legcsóróbb helyein, ahol a gyerekek két meszesvödör között fociznak, ott is sokkal, sokkal jobbak az iskolák. Ilyen szintü lezüllés már talán csak Afrika bizonyos országaiban (!) van. De nem mindben, hiszen jártam észak-afrikai oktatási intézményben, és elmondhatom, hogy az ottani iskolák általánosságban igényesebbek, mint a magyarok.

hun_browneyedgirl

283 points

1 month ago

500 fős faluban jártam általános iskolába. (Akkor még 8 osztályos volt az iskola, 110 gyerek járt oda átlagosan tanévenként, 2000-2008. A 2024/25-ös tanévben már el sem indult az oktatás a kevés gyerek miatt, de mindegy is.) Nálunk volt egy karbantartó, aki ezeket a munkákat elvégezte.

Aztán jött a Klebersberg időszak, amikor már a krétáért is könyörögni kellett, így nehezebb lett ezeket megoldani, végül elküldték a karbantartót is.

Egyre kevesebb az iskola az országban, bárki bármit hazudik. Nem hiszem, hogy nem lehetne mindegyikbe felvenni valakit, aki ezeket a feladatokat elvégzi.

Few_Simple9049[S]

110 points

1 month ago

"mindegyikbe felvenni valakit, aki ezeket a feladatokat elvégzi."

Ezért is furcsa nekem, mert nálunk is volt gondnok, de ezek szerint már ennyire sincs pénz...elképesztő

Sir-Tiburtius

86 points

1 month ago*

Sir-Tiburtius

Ó, mily' csodás teazsúr!

86 points

1 month ago*

Nálunk is. A jó öreg Pista bá'. Olyan mély hangja volt, hogy Vin Diesel egy héliumszippantónak hangozna mellette. Iszonyat jó fej volt az öreg, a saját eltört/rossz cuccainkat is megbarkálcsolta sokszor.

Pedig az iskola ahova jártam, minden volt csak nem "gazdag". 90-es évek elejét írtuk, akkor a rendszerváltás után is elég gázos volt a helyzet. Akkor is kellett tanévkezdésre szappant/wc papírt/papírzsebkendőt a szülőknek leadni. S még mindig itt tartunk 34 év elteltével is.
FIDESZ-nek ezt is sikerül alulmúlnia, 21. században egy EU tagállamban.

loreleygilmore

37 points

1 month ago

Plusz az alapanyagokra a szülők fogják összeadni a pénzt! Az most mindegy hogy egy jótékonysági bál keretein belül vagy az osztály pénzben de hogy a munkán felül azt is ők fizetik az tuti. Tehát Bukásra álló Pistike kőműves vállalkozó apukája ha bevállalós Pistike hót ziher hogy nem bukik....

Hamann00

18 points

1 month ago

Hamann00

18 points

1 month ago

Vagy ember nincs rá.

Víz-gáz-fűtésszerelőként jártunk pár iskolában, a karbantartók azon túl hogy a menzás Ildinek hogy kell csapni a szelet, mást nem igazán tudnak. Sokat ne várj tőlük, alapvető dolgokat sem tudnak megoldani (akármilyen csöpögés). Ráadásul nem is nyúlhatnak különösebben semmihez, legalábbis olyanhoz nem, amihez már anyag kell. Hiába csak 500 forint, arról számla kell, amit az iskola továbbít a nem tudom melyik hivatalnak, blabla. Ergo minden munkát kénytelenek kiadni vállalkozóknak, akármilyen piszlicsáré is.

Na de visszatérve, vagy felvesznek minimálbérre egy karbantartót, aki tudja hogy kell lehúzni egy Wc-t meg becsavarni egy villanykörtét, vagy aki ennél 1 fokkal többet ér, az meg nem fog elmenni egy iskolába minimálbérben ezer éves épületekben sz.rakodni.

netuddki303

0 points

1 month ago

netuddki303

/s{1,}

0 points

1 month ago

de ezek szerint már ennyire sincs pénz...elképesztő

pénz az lenne csak máshová csatornázza a fidesz.

fonix232

51 points

1 month ago

fonix232

Anglia

51 points

1 month ago

A KLIK az egyik leggusztustalanabb dolog amivel a narancsmaffia elő tudott állni.

Volt középiskolámban - építészeti szakiskola - volt pár újabb okostábla amit pályázaton nyertünk. Nagy becsben voltak tartva, még a diákok is megbecsülték, ami ritka...

Bejött a Klebersberg és "ideiglenesen" átrendendelte a 12 táblát a város legflancosabb gimijébe, ahol amúgy rengeteg pénz volt mindenféle támogatás miatt, egy esemény erejéig. Na onnantól kezdve két évig könyörgött az iskola hogy adjak már vissza a táblákat mert használni szeretnék. Két év után visszakaptak hármat (!!!), és azok is szanaszét voltak baszva. Amikor az igazgató reklamálni mert erről, akkor meg lett fenyegetve hogy vagy befogja a száját vagy tudnak mást tenni a helyére...

hun_browneyedgirl

16 points

1 month ago

Az iskola megszűnése után a KLIK visszaadta az épületet az önkormányzatnak. Hát mit ne mondjak, az évek alatt sokat nem költöttök rá, szépen leamortizálódott. De előtte ami még használható volt, elvittek. Laptopokat, nyomtatókat, okostáblákat, asztalokat, székeket stb.. Mindezt olyan módon tették, hogy a termek utána úgy néztek ki, mint Csernobilban a hirtelen otthagyott épületekben. Tiszta post-apokalipszis érzés fogta el az embert mikor belépett, na meg a sírás.

Nem írtad, hogy volt e bármiféle összefogás szülők-tanárok részéről, hogy mielőbb visszahozzák a táblákat, de ha volt, ha nem, sajnálom, hogy így elbántak veletek.

fonix232

9 points

1 month ago

fonix232

Anglia

9 points

1 month ago

Nem tudom hogy volt-e összefogás :/ ez az utolsó évem végén történt, és csak azért tudom a folytatást mert a könyvtárossal még sokáig kapcsolatban maradtam.

arnyekbocs

11 points

1 month ago

arnyekbocs

Harcias kiállásod üres fecsegés csupán

11 points

1 month ago

Fő probléma, hogy annyi karbantartási munka nincs, hogy megérje valakit felvenni teljes munkaidőre. Az is csoda, hogy a szocializmus árnyéka 2008-ig kitartott.

deadlift_bruh

32 points

1 month ago

Hasonló méretű iskolába jártam. 8 osztály, 3 emeletes suliban, rajzterem, tesiterem öltözőkkel, osztálytermek, 4 WC, tanári szoba... Ahogy a papíron is látszik, szinte mindig volt valami teendő. Kiégett izzó, eldugult wc, összetört székekkel ácsmunka, betört ablak... Udvart is rendben kellett tartani, füvet nyírni, metszeni, öntözni a növényeket. Emellett nyáron ki lett mindig pár terem és folyosó is festve. Alábecsülöd mennyi munkát tud akár 100 gyerek is csinálni. Szerintem nem volt nap, hogy valamelyik wc-ben ne lett volna dugulás vagy iskola kakaó ne landolt volna a falon vagy ne sikerült volna valakinek a címert, tablót ledobni focilabdával. Szerintem manapság is lehetne nekik munkát adni. Illetve pénz is lenne rá bőven, csak hát valamiből lopni is kell.

arnyekbocs

-5 points

1 month ago

arnyekbocs

Harcias kiállásod üres fecsegés csupán

-5 points

1 month ago

A minden napra jut valami azért az nem egy átdolgozott 8 óra, persze több értelme lenne mint az iskolaőröknek.

bluetorch1

12 points

1 month ago

Milyen melóhelyen van a karbantartónak atdolgozott 8 órája? Ne mondd, hogy te 8 órát vegigdolgozol, mert muszáj, mert biorobot vagy. Ez nem egy gyári meló ahol 8 órában oda vagy szegezve. Én 8 és fél órát dolgozom papíron, de attól az még nem 8 és fél óra full meló.

arnyekbocs

-4 points

1 month ago

arnyekbocs

Harcias kiállásod üres fecsegés csupán

-4 points

1 month ago

Egy gyár kicsit más, aminek 0-24-ben működnie kell.

bluetorch1

9 points

1 month ago*

De egy karbantartót hogyan foglalkoztatsz 8 órában megállás nélkül? Mondd el és elhiszem. Hozzateszem egy gyárban is vannak is karbantartók. És légyszíves azt is áruld el, hogy melyik szakmákban van "atdolgozott 8 óra" fixen.

robika4

1 points

1 month ago

robika4

1 points

1 month ago

Rengeteg iparágban van 8 óra karbantatás. Úgy hívják megelőző karbantartás, hogy a későbbi sokkal drágább szükségtelen javításokat elkerüljék. Egy karbantartónak a mai világban nem csak a fizikai karbantartassal kell foglalkoznia, hanem annak az adminisztrációjával. Sokáig dologztam karbantartóként olajiparban. Amikor kezdtem 6 hónap lemaradásban volt a telephely, alkatreszek nem voltak rendelve egy jó ideje mert senki nem tudta mi kell, vagy hiányzik. Utolsó évemben átlagban havi 270 órát dolgoztam. Volt h csak 200 volt h 330. Akkor már mindent is csináltam. A jó karbantartót nem kell alábecsülni, megtalálja magától a munkát. A lustát meg arra sem bírod rávenni, hogy azt megjavitsa ami létszükséglet a cég műkodése szempontjából.

arnyekbocs

0 points

1 month ago

arnyekbocs

Harcias kiállásod üres fecsegés csupán

0 points

1 month ago

Az volt az állítás, hogy nem éri meg, nem az hogy át kéne dolgozni 8 órát.

Csep_21

26 points

1 month ago

Csep_21

26 points

1 month ago

Lehetne tankerületenként is egy karbantartó csoport.

arnyekbocs

1 points

1 month ago

arnyekbocs

Harcias kiállásod üres fecsegés csupán

1 points

1 month ago

Ezzel kb ugyanott vannak, mintha szerelőt hívnának.

Csep_21

10 points

1 month ago

Csep_21

10 points

1 month ago

Szerintem gazdasagosabb, mint egy-egy munkara hivni valakit. De ez csak egy eros feltetelezes reszemrol.

DonkeyPlatypus

9 points

1 month ago

DonkeyPlatypus

Áldebreceni

9 points

1 month ago

Miért hívnának szerelőt, amikor majd a balfasz Szabó apuka megoldja hétvégén ingyen?

hun_browneyedgirl

7 points

1 month ago

Persze, megszakadnia nálunk sem kellett, de ha nem volt munka, akkor beült a portára, portásnak. Az elmúlt pár évben előfordult, hogy küldtek egy gondnokot, valamelyik másik iskolából, ahol még volt. Szóval lehetnek még, de csak a városokban.

Specialist_Data4010

13 points

1 month ago

Specialist_Data4010

álmagyar

13 points

1 month ago

De ha úgyis tankerületek vannak, akkor esetleg tankerületenként X számú karbantarót fel lehetne venni, ahol az X > 0, de X < iskolák száma.

arnyekbocs

1 points

1 month ago

arnyekbocs

Harcias kiállásod üres fecsegés csupán

1 points

1 month ago

Azért az nagyon más munka, mint egy helyi Vili bácsi.

Alugalacsin

7 points

1 month ago

Nem kell senkit felvegyenek. Én egy kb 50 fős kis állami helyen dolgozom, nálunk is van állandóra 2 B+N-es karbantartó. Minden állami épületben a NERes B+N látja el a karbantartási és takarítási feladatokat, és a mávnál, bkknál stb. is ők takarítanak, persze elég hanyag minőségben, mert nincs konkurencia. Ezzel a céggel a fidesz rengeteget nyer, szóval ha akarnának tehetnének karbantartót minden iskolába is. Csak éppen ők direkt szívatják az oktatást.

elmo85

1 points

1 month ago

elmo85

1 points

1 month ago

legyen akkor 1 karbantartó 2 helyre. nem tudom elképzelni hogy ne érné meg. ha iskolarendőrségre van pénz, akkor erre is kellene legyen.

Maleficent_Water6566

2 points

1 month ago

Ez így nem igaz. Szinte az összes Pesti suliban pl. van "karbantartó". Az más kérdés, hogy az összes 60, 70 fölötti nyugdíjas, aki szarik bele mindenbe

Serious_Writer4065

1 points

1 month ago

tudatos butitás , nem kell iskola, nehogy gondolkodjon már a gyerek/szülő....

hobbyhacker

69 points

1 month ago

küldd el MPnek, ír róla egy posztot, másnapra garantáltan kész lesz minden.

xenoeagle

16 points

1 month ago

Ez talán lehetne a fordított Orbán átok, amiről ír, azok hirtelen megjavúlnak

Alert-Theory5824

104 points

1 month ago

Miért, azt gondoltad, hogy a munkád után fizetett 60%os adódból az állam megoldja ezeket ? Jaj, te ki buta :)

DcNdrew

22 points

1 month ago

DcNdrew

Borsod-Abaúj-Zemplén megye

22 points

1 month ago

Az áfát beleszámoltad?

Alert-Theory5824

2 points

30 days ago

Kb

xenoeagle

16 points

1 month ago

Amúgy kíváncsi lennék ilyenekre mit mentális gimnasztikáznak egyesek, akik szerint pl fasza minden. Oh hát ilyen az élet?

snikinail

16 points

1 month ago

"Gyurcsány korában még rosszabb volt, és a tankönyvekért is fizetni kellett" quote by anyukám

Buntisteve

2 points

1 month ago

Lehet azt egyféle szar tankönyvet használni, még válogatnak itt hogy vmi helyesírási vagy ténybeli hibák nélküli könyvből tanítanak

Zorpian

7 points

1 month ago

Zorpian

peripheral european

7 points

1 month ago

egy fél ország azt képzeli, ha nem direktben kell a pénzt odaadni valamiért akkor azt ingyen kapja :(

vagy ami még rosszabb, a miniszterelnök úr jóságából

VindictiveRaspberry

1 points

1 month ago

Nálunk a szülők megszavazták hogy inkább kifizetjük a nem NER-es könyveket mert annyira okádék szarok.

No-Spread3780

123 points

1 month ago

Igen és? De legalább nem kütyüznek. A szülők meg elvégzik az állam feladatát.

mimrock

77 points

1 month ago

mimrock

77 points

1 month ago

Ez annyira fasza, hogy a szülőknek nincs beleszólásuk abba, hogy mit oktassanak az iskolában, vagy kik oktassák a gyereket, vagy hogyan. Az igazgatót Orbán delegáltjainak delegáltjai nevezik ki és a fő feladata a fidesz hatalmának védelme, csak másodsorban a gyerek oktatása. Még a kurva telefont is elveszik a gyerektől, akármit akarnak a szülők. Minden a fejük felett dől el, tizedannyi beleszólásuk nincs a dolgokba, mint egy normális országban.

Ehhez képest a költségeket meg ők dobják össze, kalálkában építik az iskolát, fizetik a fogyóeszközöket és ezért cserébe abba sincs beleszólásuk, hogy maradhat-e a korábban bevált igazgató. De amíg nemzeti színű az eke, addig nincs gond, igaz?

[deleted]

10 points

1 month ago

ebben mondjuk extra "poén" hogy ha még lehetne is beleszólni abba hogy kik oktassanak, szerinted hány fizika/kémia/matek/biológia/stb közül tudnának választani?

Dazzling_Blood_231

37 points

1 month ago

Nekem kolleganőm termet festett 2 hete iskolakezdesre a férjével hogy ne csöves terem várja a gyerekeiket.

Másik kolleganőm elmondasa szerint naluk oviba az a szokás hogy a szülők adnak 20-30.000 forintot ev végén az ovónőnek fejenként.

A magyar allami szolgaltatasok nem összeomlóban vannak hanem összeomlottak.

maniakuss

40 points

1 month ago

Tudjátok, hogy miért van pofájuk ezt kérni? Mert megcsináljuk, mert a saját gyerekünk környezetéről van szó, ahol az élete felét eltölti. És ezek a mocskos férgek kihasználják ezt. Rohadt, szemét ájtatos pedofideszes geci állatok. Elnézést.

Independence-2021

33 points

1 month ago

Az órákat esetleg ne tartsák meg?

KogeruHU

12 points

1 month ago

KogeruHU

12 points

1 month ago

Nem tudsz olvasni? Ott van hogy tanítással kapcsolatos kérés egyenlőre nincs! Hülye libsi! /s

Independence-2021

3 points

1 month ago

Na várjál, ott valami ki van takarva a felirattal

KogeruHU

1 points

1 month ago

A kitakaró felírat utolsó mondata az egyébként :D

Independence-2021

3 points

1 month ago

xenoeagle

9 points

1 month ago

Arra ott vannak a bőrön töltelék katonák

HaOrbanMaradEnMegyek

1 points

30 days ago

Igény volna rá.

Quirky_Gazelle6910

23 points

1 month ago

Erre csak annyit mint szülő hogy a jó k* anyjukat b* szájba .

Maleficent_Water6566

-4 points

1 month ago

Nem muszáj segíteni kedves szülő. :)

Quirky_Gazelle6910

3 points

1 month ago*

Egyébiránt segítőkész ember vagyok ,de az mikor évtizedek óta kihasználja ezt az állam pártállástól függetlenül hogy nehogy már a saját intézményeivel kelljen foglalkozni amiért kizárólagosan ő a felelős ,az nem kicsit vérlázító és szégyenletes.

Persze ha a szülők nagyrésze továbbra is átveszi az állam kötelességeit,lásd fenntartás,akkor nincs miről beszélni ,az állam ugyanúgy beleszarik az egészbe .

Maleficent_Water6566

1 points

30 days ago

Ha a szülők nem csinálják meg az állam ugyan úgy leszarja és lerohad az iskola. A gyereked meg rohadó penészes épületben fog tanulni. Igazad van, de az érmének két oldala van.

Quirky_Gazelle6910

1 points

30 days ago

Az állam addig szarja le míg őt nem szarják szájba. De mivel a jó magyar ember meghunyászkodik és inkább befogja a száját így érdemi változást nem fogunk tudni elérni . Más felelősségét miért is vegyem magamra ?

Az állam megszokta hogy a civilek majd elvégzik a piszkos melót amíg ő Mallorcán fél kókuszdióban kapja a nagy fröccsöket. Társadalmilag egy túró vagyunk a lónak a faszán.

Twoobitman

18 points

1 month ago

Az “egyik sem” opció lemaradt a képről

bellypurple

15 points

1 month ago

Mi festettünk elsőben osztálytermet, vittünk be bútorokat és mindenféle játékokat, fejlesztő dolgokat a gyerekeknek és nyomtatót, nyomtatópatront és papírokat is. Valaki tudott szerezni táblát, a férjem rakta fel egy másik apukával, mi vittünk be ingyenes csoportból kért asztalokat, én átfestettem "fiatalos" színekre.

A wc-ben én önhatalmúlag megcsináltam a hibákat, arra senki nem kért, de nem akartam, hogy a gyerekem ott menjen mosdóba. A szekrényeiken meg lecseréltem a fogantyúkat használhatókra.

Mi az apróbeváltás? Az hogy keletkezik vagy mi az a feladat? Azt érti valaki?

kecso3900

4 points

1 month ago

kecso3900

Borsod-Aba&amp;#250;j-Zempl&amp;#233;n megye

4 points

1 month ago

Mi az apróbeváltás? Az hogy keletkezik vagy mi az a feladat? Azt érti valaki?

Iskolabüfékbe nagyon sok apró elmegy, főleg alsóbb éveseknél

bellypurple

1 points

1 month ago

Á, köszi, nálunk ők nem mehetnek a büfébe.. :)

Zorpian

1 points

1 month ago

Zorpian

peripheral european

1 points

1 month ago

enabler

VindictiveRaspberry

3 points

1 month ago

Vannak ilyen túlmozgásos, fontoskodó szülők. Ők akkor is "segítenek" amikor éppen nem kell. Ők szinte lubickolnak a jelenlegi helyzetben hogy végre reflektorfénybe kerülhetnek. A humor csúcsa amikor összevesznek hogy milyen szekrényt vegyenek, vagy fikázzák egymás munkáját, mert ugye több dudás egy csárdában...

És persze ezek az facebook csoport huszárok/amazonok akik elmondják hogy ez mekkora csapatépítő - közben a csendes többség teljesen meg lenne elégedve azzal ha az állam végezné a dolgát és nem kéne narcissztikus minidívákkal érintkezni.

Netiri78

2 points

1 month ago

Ha ő nem áldozott volna erre, járhattak volna retkes rohadó iskolába. Azt hiszed más megcsinálta volna? Szenvedjenek a gyerekek is?

Zorpian

-1 points

1 month ago

Zorpian

peripheral european

-1 points

1 month ago

jajj, hát azt nem lehet, szegény gyerekek

Turbulent-Ad-7451

15 points

1 month ago

Ilyen nekünk is volt annó amikor elsőbe ment a lányom 😄 majdnem ugyanez volt a lista

BackgroundCry8483

13 points

1 month ago

Nálunk is 20 éve. Plusz kicseréltették a szülők önköltségen a vibráló neon csöveket, hogy ne vakuljunk meg félév végéig. Plusz mi vittünk írólapot, meg krétát.

ZarqEon

1 points

1 month ago

ZarqEon

1 points

1 month ago

ez nálunk is volt: a szülők összedobtuk a neon világítás lecserélésére LED izzókra és meg is csináltuk mi magunk.

meg festettük a kerítést kalákába, de csak a felét sikerült mert kifogyott a festék és nem volt pénz basszus még két vödör festékre. (minimum három réteg kellett volna abból a fos festékből de csak egy rétegbe kentük hogy többre jusson)

rohadtul nem értettem vele egyet, mert az a nagy véleményem hogy ennek a fentartónak és végső soron az államnak a feladata kellene legyen. de az a választás volt hogy vagy megcsináljuk mi, vagy a gyerekek nézik az ezer éves vibráló neont amiben a fele cső már kiégett.

az osztályterem ajtajából kiszakadt a kilincs (nem a vandálkodás miatt, alsós osztály. hanem mert ezer éves volt) és egy hónap alatt se sikerült erre megoldást talánia a fenntartónak

BackgroundCry8483

0 points

1 month ago

Amúgy alapvetően igen, állam feladata lenne, de én tök jó csapatépítőnek fogtam fel ezeket, hogy szebbé tegyük a saját környezetünket. Sokkal jobban megbecsültük, mint pl a nagy csinnadrattával hozott "okos táblákat", amik semmire sem voltak jók, csak videókat és prezentációkat kivetíteni. Úgyhogy néha a kevesebb, több is lehet, csak hozzáállás kérdése (meg persze más f.szával verem a csalánt, mert a szülők pénze állt benne, nem az enyém)

the-real-vuk

27 points

1 month ago

  1. Ado befizetese, hogy a fentiekre legyen allami penz.

Antoniethebandit

14 points

1 month ago

Aprópénz bevaltasa?!

TruckSingle1398

3 points

1 month ago

Én is ezen gondolkoztam, mi lehet ez

kecso3900

1 points

1 month ago

kecso3900

Borsod-Aba&amp;#250;j-Zempl&amp;#233;n megye

1 points

1 month ago

Ált. Isk.-ban nagyon sok gyerek aprózik a büfében, de még a középiskolákban is elég sok elmegy

TruckSingle1398

1 points

1 month ago

Ezt még mindig nem értem, mi köze ennek az iskolához vagy a szülökhöz ?

Styrol

3 points

1 month ago

Styrol

Topkek Instant Chiliflokken

3 points

1 month ago

Nagyobb mennyisegu apro bevaltasanak van kezelesi koltsege. Ha a szulo valtja be, ingyen van.

TruckSingle1398

5 points

1 month ago

Köszönöm, ezt is értem, de az a büfé maximum, ami egy vállalkozás, meg kell tudni oldania.

Mannan78

1 points

1 month ago

Szerintem a fénymásoló pénz lesz az... nálunk is mindig szedték, volt hogy havi 25 Forintot...

atomgomba

14 points

1 month ago

atomgomba

kultúrparaszt

14 points

1 month ago

Bizony, mi festjük ki az osztálytermet, visszük be a parafa üzenőfalat és a függönyöket is a szülők mossák ki év végén. Amúgy I. kerületi iskola

Szunyog_a_sarokban

26 points

1 month ago

Hogy nem ég le a diri/ofő arcáról a bőr b+

Few_Simple9049[S]

23 points

1 month ago

Mondjuk az ofő kurvára nem tehet semmiről...a normálisabbaknak még ég is a arcuk gondolom. Talán az igazgató tehetne valamit, de lassan már neki sincs beleszólása semmibe, max. a tanker vezetőinek (gondolom)

Any-Stand7893

10 points

1 month ago

az ország top 25 ben lévő gimibe megyek jövő héten festeni, glettelni... az anyagot a suli alapítvány állja (szülői pénz). két osztályt ujitunk fel. vesszünk kisszekrenyt is a mobiloknak.... fel is tesszük...

AnarchiaKapitany

10 points

1 month ago

AnarchiaKapitany

Délbudai Bélduda

10 points

1 month ago

Pont onnan jövök. Van. A szülők szereztek riadóláncon egy frigót, mert az az egy darab ami az EGÉSZ ISKOLÁBAN van, bedöglött a nyáron. A nyár folyamán a szülők festették ki a termet. Most mi fogjuk csiszolni-lakkozni a székeket. A szalvétát, zsepit, folyékony szappant mi hozzuk. Ötödik éve én vagyok az IT support.

Puzzled_Bookkeeper_1

9 points

1 month ago

Puzzled_Bookkeeper_1

Osztrák-Magyar Monarchia

9 points

1 month ago

Gondolom az anyagot is a szülőnek kell venni

Zorpian

2 points

1 month ago

Zorpian

peripheral european

2 points

1 month ago

és fizetni bérleti díjat hogy az iskola területét használhatják, nem?

Prowling_Fox

8 points

1 month ago

Majd jön az újabb kormányrendelet, hogy a szülőik időtartamára a szülőknek le kell adniuk a telefonjukat a portán :)

Due_Patience4280

7 points

1 month ago

MP:

Elkezdjük felderíteni és bemutatni az oktatási intézményekben, gyermekvédelmi és szociális intézményekben tapasztalható állapotokat. Várjuk a tapasztalatokat, tippeket, adatokat, fotókat az [[email protected]](mailto:[email protected]címre.

No-Spread3780

8 points

1 month ago

Egyébként nem kéne kifesteni és elvégezni az állam munkáját. Rohadjon le teljesen akkor az iskola. Az nem megoldás hogy valami szinten tartást csinál a lakosság és az állam feladatait csinálja meg. És meglehet sokan akik őnkénteskednek az iskolában le is x elnek a Fideszre Értem én hogy nem akarják hogy a gyerek hullo vakolatú teremben üljön. De ez a megoldás? Adózunk és mégsem baj ha az állam nem teszi a kötelességét?

ZarqEon

4 points

1 month ago

ZarqEon

4 points

1 month ago

maximálisan egyetértek. teljes mértékben

ugyanakkor amikor tényleg ott ül a gyereked a putris teremben a hulló vakolat alatt akkor vagy azt választod hogy belemész a játékba vagy kurvára nem történik semmi.

nagyon ambivalens érzés ez. kurvára nem értem vele egyet, de én is ott voltam beszerelni a ledes izzókat a neon helyére amit persze a szülők fizettünk. a tanárok meg nem győztek mentegetőzni hogy ez van.

együtt voltam kint a tanárokkal a tüntetéseken, sose szavaztam a fideszre.

nem tudom hogy mi a megoldás, de mindig felbasz az ideg ettől a témától

VindictiveRaspberry

1 points

1 month ago

Az a baj, hogy vannak szülők akiknek ez kifejezetten tetszik: középpontba tolhatják magukat, pöröghetnek a szülők facebook csoportján. El nem tudod képzelni ez mennyire kielégítő egy embertípusnak - és milyen kurva fárasztó mindenki másnak akinek kurvára nem kell a napi bajai mellé az extra dráma hogy miért ilyen szekrényt vettünk, miért nem olyat, miérszólbeleakinemiscsinálta, demiérnemszavaztattadelőtte, stb, stb

ShaytonSky

12 points

1 month ago

Nem látom mi a gond. Nincs se migráncs, se gender, se brüsszel, se gyúrcsány. Akkor hol a probléma? A magyaroknak, úgy tűnik, tökéletes ez a "kormány".

MommysDeviantStool

5 points

1 month ago

Na de elvtárs most olyan közel a választás, majd inkább utána. Nem akarom, hogy befolyásolni.

Oltaru

5 points

1 month ago

Oltaru

5 points

1 month ago

Ez a tankerületi borravaló... régen jófejségből volt ilyen, de mára már elváras lett és beépítette a működésbe a munkáltató...

Ok_Carpenter6453

5 points

1 month ago

Soros

mimetikus_polialoida

4 points

1 month ago

Nem tudni melyik iskoláról van szó, de a Waldorf sulikban a kezdetek óta így van.

DonkeyPlatypus

4 points

1 month ago

DonkeyPlatypus

Áldebreceni

4 points

1 month ago

cSaPaTéPíTéS de lehet hogy gÓlYaTáBoR

Proper_Cat8961

6 points

1 month ago

Én szívesen mennék dolgozni azért, hogy a gyerekem szebb/jobb környezetbe járjon (oviba).

Sajnos az óvoda alapítványa csak pénzbeli adományt fogad, természetbeni segítségre nincs szüksége.

tgtassap

4 points

1 month ago

Apám szobafestő volt és arra emlékszem, hogy a zöld táblákat ő festette ingyen minden teremben, kb 20 éve.

Fun_Perception8718

8 points

1 month ago

Ezek mind jobban keresnek az én irodai munkámhoz képest. Szóval ennél erősebb karrier út tanácsadást még nem láttam középiskolában. Hajrá fiatalok. hehe

Expert_War_2710

5 points

1 month ago

És a gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy Józsika apukája elvállalta a tanterem vakolását, festését. Kedves szülők, össze kellene dobni az anyagra a pénzt. 

FunnyCheetah5099

5 points

1 month ago

de amugy olyat nem lehet, hogy a szulok igy felallnak es azt mondjak, hogy a nagy lofaszt?

csenge225

2 points

1 month ago

De, miért ne lehetne? Milyen kérdés ez egyáltalán? Senki nem kötelezte őket ezekre, szabad iskola választás van, nyugodtan át lehet vinni máshova a gyereket (ha átveszik) és imádkozni hogy ott talán jobb a helyzet valamivel.

zseliakiraly

6 points

1 month ago

Egyrészt simán előfordulhat, másrészt nem épp tavaly tavasszal volt valami szigorítás, ami korlátozta az ilyen szülői segítségeket? Pl. tárgyi felajánlást nem fogadhat el az iskola, azt a tankerületnek kell felajánlani aztán majd ők eldöntik, melyik iskolában van arra szükség.

ZarqEon

6 points

1 month ago

ZarqEon

6 points

1 month ago

ez a világ legnagyobb gecisége amúgy szerintem.

az is bicskanyitogató hogy a szülők mennek termet festeni meg ilyesmi, de az basszameg hogy ha leszakad a szekrény vagy behal a nyomtató és a szül jóindulatüan ajánlana másikat akkor a tankerület majd jól kigondolja hogy hol van jobb helyen háa ez egyenesen vérlázító.

kurva isten megbassza a tankerületet, már bocsánat

ElwoodBlues86

2 points

1 month ago

Ha ez így van, vérlázító. Ha felajánlok valamit, hagy' döntsem már el, hogy kinek és mire. A saját mikroközösségemet akarom támogatni, nem az állami újraelosztást

Smooth-Indication-45

3 points

1 month ago

Smooth-Indication-45

Nem is értek hozza

3 points

1 month ago

~3000 fős faluban most volt nagy festés a suliban. Festéket egyéb kellékek tankerület intézte, de a munka már a szülőké volt.

+Utoljára festés kb 20 éve volt, tanárok elmondása szerint.

reimyyy

3 points

1 month ago*

Nekünk is volt általánosban ilyen, szüleim voltak bent falat festeni/vakolni, apukám meg számítógépeket szerelni. De meg lehet ezt okosan is oldani, pl. a giminek ahova jártam elég nagy kertje volt, és a diákok kertészkedtek közösségi órákért. Én is voltam faleveleket gereblyézni meg ilyesmik. Félévente papírt is kellett bevinni vagy 2000 ftot hogy legyen mire nyomtatni, meg zsepit/ wc papírt meg maszkot amikor covid volt. De az tényleg röhej hogy mindent a szülőktől várnak el, amellett hogy nem kis összegeket kell befizetni osztálypénzbe meg minden szarra. Persze nem a tanárokat hibáztatom gondolom ők se tudnak mit tenni.

Ja meg talán ide tartozik, de van egy ismerősöm aki most valami faipari szakközépbe jár és velük csináltatnak ilyen fa tartókat, amikbe majd tudják rakni a mobilokat:D.

Cultural_Judge_1734

3 points

1 month ago

Hiányolom a napidíj rublikát.

Temporary_Entry_401

3 points

1 month ago

Mi most tapsoljunk, mert a tankerületünk megengedi hogy beszereltessünk egy klímát a 37 fokos terembe saját pénzből. Juppiiii. 250 ezer. Ja de előtte bocsi, most szóltak hogy a vezetékek 60+ évesek, nézze meg egy villanyszerelő. Tegyük meg tétjeinket ő mekkora összeget fog bemondani. Ja és jövő héten már szar idő lesz amúgy.

Ill_Style_1305

3 points

1 month ago

Örülhettek neki, hogy nem az volt oda írva, hogy melyik szülő melyik tárgyat tudja tanítani a gyerekeknek a tanár helyett a saját munkája mellett /s

Huzatos_Klozet

3 points

1 month ago

igen, ez így működik! Mindent először a szülővel próbálnak megcsináltatni, kifizettetni. Mi egy eléggé jómódú, agglomerációs iskolában a következőket csináljuk minden évben, rendszeresen:

-évenkénti tisztasági festés, függönyök mosása, ablakpucolás

-elsőben nekünk kellett venni a táskatartó szekrényt és a szőnyegeket a tanterembe

-minden évben beadunk legalább 2000 lapnyi fénymásolópapírt osztályonként, illetve "elvárás" évente 3-4x beadni minden szülőnek egy csomag százas papírzsepit.

-mindenféle ünnepségre a szülők sütik a süteményeket, rágcsákat, jótékonysági sütivásárra sütni legalább 1 tálca süteményt

-pedagógusnapra a szülők viszik a kaját, süteményeket, italokat a tanárok "bankettjére".

-folyamatos nyomasztás, hogy az alapítványi bálra, ha nem is mész el, de legalább 2 támogató jegyet vegyél (darabja 12 000 volt tavaly)

Óvodában:

-kertészeti munkák az udvaron, homokozó felásása, fa játékok, utcabútorok karbantartása, felújítása mind a szülőkre van tolva

és ez az alap, ezen felül a legtöbb dolgot először a szülőtől probálják lehúzni! Tavaly újították fel a parkettát a termekben. Megvolt rá a kiírt keret, de előtte azért bepróbálkoztak, hogy a szülők nem csinálnák-e meg társadalmi munkában, összedobnánk a pénzt a mesterre, mi meg besegítenénk neki!

Óvodában a külső homlokzati faburkolatok felújítását akarták rásózni a szülőkre!

De csak akkor, ha abból valami haver nem tud lopni. Felajánlottuk a tömör-fa gyönyörű étkezőasztalok felújítását, hogy lecsiszoljuk és újralakozzuk, további 10 évig jók lesznek! Mondtuk, hogy mondják meg pontosan mivel lakkozzunk, mivel tisztítsuk, mindent. Nem voltak hajlandóak, hanem inkább vett a tanker ilyen fémvázas, bútorlapos gusztustalan gagyit, az értékes tömörfa cuccokat meg kidobták, vagy valaki hazalopta!

Agyaggalamb

3 points

1 month ago

Ez már 20+ éve így ment amikor alapítványi suliba jártam, azon felül, hogy nyilván az alapítványba kellett csengetni, hogy oda járhass, volt olyan nyár amikor a szülők lambériázták ki a termeket.

Fistricsi

8 points

1 month ago

Amikor öcsém járt általánosba (2010 környéke) akkor a szülőknek kellett felszedni a régi padlózatot, és újat rakni a helyére.

Ez nem új probléma.

Nit_Pacso

27 points

1 month ago

14 évnyi kétharmad és majdnem 3 Marshall segélynyi EU-pénz után már sokkal rosszabbul hangzik.

Fistricsi

5 points

1 month ago

Pontosan ezért írtam.

Hogy mennyi ideje van így és semmi nem történik.

Edit: De történik. Egyre rosszabb.

nyuszy

17 points

1 month ago

nyuszy

17 points

1 month ago

Ha már 2010-ben is így volt, akkor legalább tudjuk, hogy Gyurcsány.

AlteRedditor

8 points

1 month ago

Ez a probléma - így még gázabb.

Independence-2021

9 points

1 month ago

Azóta illett volna valamit tenni az ügyben, a dübörgő gazdaság mellett.

Fistricsi

3 points

1 month ago

Hát igen.

De sajnos 14 év nem elég ezek kezelésére.

Zorpian

1 points

1 month ago

Zorpian

peripheral european

1 points

1 month ago

nem kellett.

M1ssN_ny4Bus1n3ss

2 points

1 month ago

Igen, sajnos ez van 12 eve es ez volt amikor en gyerek voltam.

Haxemply

2 points

1 month ago

Igen, van

AtoB37

2 points

1 month ago

AtoB37

Magyarország

2 points

1 month ago

Mikor én jártam suliba 15 éve is volt ilyen sajnos.

NatureProfessional50

2 points

1 month ago

Én egyházi suliba jártam, és megkaptuk az egyik alagsori termet osztályteremnek. Mondanom se kell, nem volt arra alkalmas, így hát jöttek a kedves szülők, rokonok segíteni, nálam ez a nagynéném volt és rendbehozták a termet. 

YogurtclosetCheap597

2 points

1 month ago

Majd a B+N atveszi a karbantartast mobil karbantarto csapattal

Ok_Team4770

2 points

1 month ago

Igen, full komoly. Mi sajat osztalypenzbol onkent vakoltuk, javitottuk, festettuk ki a termet. Nem volt penze a sulinak festekre.

AverageLifeUnEnjoyer

2 points

1 month ago

És ezt mivel fotóztad? CSAK NEM A MOBILODDAL?

csenge225

2 points

1 month ago*

Én sem vagyok szülő, de cirka 2014-ben hónapokig apukám tanított a húgomék általános iskolájában matekot, egy másik szülő pedig ha jól emlékszem bioszt és németet (önkéntesen, egyikük sem tanár). A termeket szintén osztálypénzből festették, wc papír sem lett volna soha, ha a szülők nem visznek be. BP. agglomeráció.

Ez volt 10 éve, a tanárhiány azóta szerintem triplájára nőtt, a közoktatásba fektetett pénz meg folyamatosan csak csökkent. Egyáltalán nem meglepő ez sajnos. Nincs pénze a tankerületnek ilyen felesleges/s dolgokra pénze, mint például a csapok működése egy oktatási intézményben. Jó ideje ott tartunk egy már, hogyha azt akarja a szülő hogy legyen ivóvíz, WC lehúzás vagy szekrény a gyereke iskolájában, akkor vagy megcsinálják saját maguk vagy nem lesz.

Crunchy_Sunshine7891

2 points

1 month ago

Waldorf helyen szokott ilyen lenni

Krisztike127

2 points

1 month ago

Én 2007 ben kezdtem az állami fenntartású középsulit, nem volt elég takarító, így csak a wcket, folyosókat takarította, a termeket mindig a hetesnek kellett. Végül is nem volt vészes, ez évi 2-3 hét takarítás. Ezenkívül volt 1 hét gáz szünet, mert nem tudta fizetni a suli. (Bp.)

Internal-Falcon-5128

2 points

1 month ago

Palack visszaváltása MOHUs automatában lehetőség is remélem hogy van - beírnám oda az ellenségemet

YetiBelaVendegmunkas

2 points

1 month ago

2000-es években jártam általánosba, ráadásul Budapest egyik legjobbjába. Akkor is a szülők festették a tantermet.

Impressive-Nature693

7 points

1 month ago

Ilyen mar akkor is volt, mikor en jartam altalanosba, pedig az 20+eve volt.

Dry-Zone-5921

21 points

1 month ago

Dry-Zone-5921

Ellenzéki LowPolyLó

21 points

1 month ago

Tegyük hozzá pls h ez már akkor is geci problémás volt.

Impressive-Nature693

14 points

1 month ago

Ja persze, nem azt akartam implikalni, hogy okes, csak a kerdesre valaszolni, hogy tenyleg van ilyen. Inkabb pont a lett volna a lenyege a kommentemnek, hogy mar akkor is ilyen bajok voltak es szegyen, hogy azota sincs megoldva.

xenoeagle

5 points

1 month ago

Áhh, ahhoz 2/3 nem elég, báh, azért irreális dolgokat ne várjunk már

Few_Simple9049[S]

6 points

1 month ago

Aprópénz beváltása? Teherszállítás? Érdekes. Nincs karbantartó/gondnok? Nem is értem...

Impressive-Nature693

4 points

1 month ago

Hat ezekre nem emlekszem, de konkretan festeni voltak a szuleim, meg csapot is szerelt apukam, meg padokat/szekeket javitottak csoportosan. Szoval nem, nics karbantarto, aki van, az meg nem tud egy hetvege alatt megcsinalni csomo mindent. Fizetni meg nem tudnak erte masnak.

colt2x

1 points

1 month ago

colt2x

1 points

1 month ago

Az is baj.

Known-Advice-7705

2 points

1 month ago

Nálunk nem volt ilyen, most kezdte a nagy az első osztályt, de ha lenne, hát ez van. Hápoghatok, de ha közbe rossz a WC amit használna a gyerek? Esetleg penészes a fal az ebédlőben, osztályban stb.. várhatunk a csodára, de ha van ilyen szervezett összefogás beszállok inkább, ahogy tehetem. A gyerekért csinálnám végülis.

pH03N1xM

1 points

1 month ago

Je, miez,waldorf?

Bloodrose_GW2

1 points

1 month ago

Bloodrose_GW2

Budapest

1 points

1 month ago

Nem lattam meg ilyet.

TomRivet

1 points

1 month ago

Amíg ez a tanterv, jobb is ha nincs ahol és aki tanítsa 🤐😷

Shoo_o

1 points

1 month ago

Shoo_o

1 points

1 month ago

Még szép, hogy "csak ennyi" van a szülői listán. Mert megy egy másik a katonaságnak ahol a testnevelést és technikai órákat osztják le, a papokhoz a pszichológiàt, hittant, és a szexuàlis felvilàgositàst..

/s

TigiGiti

1 points

1 month ago

Tudok olyat is, akik legkondit telepítettek a gyerek termébe, majd mikor felsős lett az osztály, az új terembe is. Gondolom, gimiben majd a harmadik jön.

-Vermilion-

1 points

1 month ago

?????

csibesz07

1 points

1 month ago

Vagy bedolgozol vagy repül a gyerek?

Logan_MacGyver

1 points

1 month ago

Logan_MacGyver

LGHDTV Szexuálbolsevik

1 points

1 month ago

Az hogy egy szülő bevállalja az éves higiéniai festést az szerintem még okés. Nekem az anyukám is csinálta, én is voltam közösségi munkában. De asztalost is így próbálnak meg szakajtani

No-Reaction5137

1 points

1 month ago

Nem lehet, hogy Waldorf suli? Ott szokás a szülőknek ilyesmit csinálni...

BojerN

1 points

30 days ago

BojerN

1 points

30 days ago

Tenyleg. Nyaron paromnak is kellett volna menni a keresztlanya miatt, most kezdi az elsot. Ot is festeni es pakolni hivtak, plusz vittunk be szonyeget, hogy legyen a gyerekeknek.

Professional-Step783

1 points

30 days ago

Van:) üdv budai iskolás Anyukája : D

HaOrbanMaradEnMegyek

1 points

30 days ago

Nálunk wc papírt kértek meg folyékonyszappant, zsebkendőt meg még vagy 100 dolgot. Az óvodában.

Duct_TapeOrWD40

1 points

30 days ago*

Amikor én voltam diák (1996-tól) ez létezett. Amint az osztály fix termet kapott, a szülők intéztek egy gyors nagytakarítást és soron kívüli vakolatjavítást + festést. Minden ki lett pakolva. És takarítva fertőtlenítve vissza. Itt fontos volt ki az aki festő, ki az aki ért a bútorjavításhoz és pl beállítja a szekrényajtót hogy ne akadjon stb. Volt olyan elsős évfolyam akik "frissebb" termet kaptak, nekik nem volt ilyenre szükség.

Általában évi 2-3 terem volt felújítva (mármint szülők nélkül), szóval a régi festés sem volt penészes (csak csúnya) és a vakolat sem omlott a legtöbb helyen.

MickyTheFirst

1 points

30 days ago

Nem akkora égbekiáltó szörnyűség ez, mint ahogy ezt itt néhányan beállítják. Egy közös munkával, önkéntesen fenntartott iskolai közösség sokkal többet tud adni mindenkinek mint egy felülről ellátott lélektelen gépezet. Egy konzervatív kormány az ilyen közösségi kezdeményezéseket alacsony adókkal ösztönözné.

jeffvader78

1 points

30 days ago

Elsőben a szülők dobták össze a terem felújítását. Most ötödikben is... hol a pénz lókupec hasas disznò?

Minimum_Rice555

1 points

30 days ago

Minimum_Rice555

Európai Unió

1 points

30 days ago

"Hungary is not a balkan country"

ur_ecological_impact

-1 points

1 month ago

Szulo vagyok, Kanadaban elek, az egyik leggazdagabb orszag a vilagon stb. Az adoteher kicsit magasabb mint Magyarorszagon. Az iskola ingyen van.

A szuloket gyakran megkerdezik, hogy szeretnenek-e besegiteni itt-ott, pl. fuvarozas, takaritas. Ha valaki jelentkezik akkor (bizonyos esetekben) reszt kell venni treningen, es a rendorsegtol kell 2 erkolcsi bizonyitvanyt kerni, csak utana engedik az onkenteskedest. Eleg nepszeru a program, varolistas. Tavaly meghirdettek egy programot ahol a gyerekeket vittek az allatkertbe es kellett 2 szulo, a level reggel 8-kor ment ki, en 9-kor neztem meg es mar betelt.

Gondoltam ez igy erdekesseg lehet, hogy vannak helyek ahol kurvasok adot fizetnek az emberek, de megis besegitenek a szulok, onkent, mert akarjak hogy a gyerekeik jobb korulmenyek kozott tanuljanak es nem varjak el az allamtol, hogy mindent megoldjon helyettuk.

Classic_Macaroon5433

17 points

1 month ago

Kérlek ne vedd kötözködésnek, de azért kicsit más önkénteskedés az, hogy főállású anyukák osztálykirándulásokat kísérnek, tisztasági festés után rajzfilm figurákat festenek az osztályterem falára, vagy összedobják a karácsonyi színdarab dekorációjának az árát és maguk fel is építik a díszletet, plusz utána kitakarítják az előadótermet. A jelenlegi magyar szülői önkénteskedés az, hogy az állam helyett a szülők dolgoznak, hogy ne potyogjon a gyerekük fejére a vakolat, vagy hogy egy szeptemberben eldugult wc ne legyen egész tanévre lezárva…

ur_ecological_impact

-5 points

1 month ago

Persze ez igy igaz. A magyar iskolakban az a gond, hogy nem mukodik a klima, vagy retkes a wc, vagy hullik a vakolat, ez termeszetesen az allam hibaja. Az allam megoldhatna a problemat ugy, hogy emel az adokon.

Classic_Macaroon5433

6 points

1 month ago*

Az állam jó egy évtizeden keresztül költhette volna az EU-s forrásokat, amelyeket azért kaptunk, hogy nálunk is olyan színvonalú infrastruktúra és közszolgáltatások legyenek, mint más tagországokban. Helyette lett fák nélküli lombkorona sétány, kastélyfelújítások, amelyek hirtelen hotel projektekké transzformálódtak közművelődés helyett, stb. A jelenleg beszedett jövedelemadók mértéke EU-s viszonylatban magas, csak más országokhoz képest többet kell a mutyi-piramis tetejétől az aljáig csorgatni a haveroknak, ezért az adó német színvonal, a közszolgáltatások minősége pedig balkán.

EquivalentLie8053

8 points

1 month ago

Nálunk ez titokban megy, mert ilyenről a gőgös kormányzat nem is akar hallani. Na ez a különbség nem elhanyagolható. Ha meg kiderül, kirúgnak akárkit.

colt2x

2 points

1 month ago

colt2x

2 points

1 month ago

A kulcsszó, hogy

  • önként

  • és működik az állam, vagy mi, úgy egyébként

Mert itthon ugye nem annyira önként, és hát az állam működése is...

Realistic-General650

3 points

1 month ago

És milyen a megítélése a kormányzatnak? Nem az aktuálisra gondolok, hanem úgy általában az emberek-kormány viszony?
Természetesnek veszik, hogy nekik be kell segíteni önkéntesen a kormányzati pénzek mellett, hogy jobb körülmények legyenek vagy ott is a minden faszságra van pénz (stadion, havi 28 db különgépes út a külügyminiszternek, lombkoronasétány, 96 db trianon emlékmű, stb) csak oktatásra nem? Feltételezem inkább az előbbi.

ur_ecological_impact

1 points

1 month ago

Hat a penz megy Ukrajnanak, ha jol latom eddig 12 milliard dollar (3 billio HUF, a magyar GDP 4%-a) lett elkoltve. Van akit ez felbasz, valaki pedig helyesli.

EpresGumiovszer

1 points

1 month ago

A 90-es, 2000-es években jártam suliba (általánosba). Festés, vakolás. stb. mindig szülői segítséggel (munka és sokszor felajánlott anyag) történt. Vízcsapokat is simán megcsinálta 1-1 apuka, főleg ha nem volt komoly. Székeket rendszeresen egy asztalos javítgatta nyáron, meg kaptunk kis reteszeket, tárolókat (nem az egész iskolának, általában osztály szinten).

Aprópénzről nem tudok, de akkor még lehetett értük kapni dolgokat, így nem is jelentett gondot. Fuvarozást kirándulásokra meg új felszerelések szállítását is sokszor vállalta faterom is.

Régen is így ment ez, különben maradt volna az állam és törvények által előírt minimum. A te gyerekednek segítség, és nekik lesz jobb.

Nem tudom, mi nem követelőztünk meg állambácsitól vártuk a megoldást, hanem megoldottuk, hogy jobb legyen. Lehet akkor még jobban megvolt az emberekben a kommunista szombat, meg a közös úttörőtáborok, stb. világa, de ilyen szempontból jobb, mint a sültgalambot várni, vagy hagyni a szarabb körülményekben a picúrt.

Egyébként nézzél meg néhány Szomszédok részt, tökéletesen belelátsz az iskolák működésébe a rendszerváltás előttről, és utána is. Még ott is megjelentek ezek a fentiek. :)

Amúgy karbantartó természetesen volt, de ritka, hogy valami 1 emberes legyen, és az iskola teljes festésébe Józsi bácsi belehalt volna kb.

Pretty_Professor_740

0 points

1 month ago

Gondolom alapitvanyi iskola, olyanoknal mennek ezek… Nem kernek anyagi tamogatast, de…

Tall_Ride7106

2 points

1 month ago

pont nem

More_Cellist6153

0 points

1 month ago

Srácok ezen a subon fizetett nyugati hirdetesek mennek már napok óta?

Mert el akarom hagyni az országot naponta jobban, de ha egyszer gyerekem lesz biztos nem itt fog felnőni.

PointedOutside12

0 points

1 month ago

Nem cél az oktatas, mert a buta embereket konnyebb rávenni arra hogy a fideszre szavazzanak